To mesto ni bilo obljudeno z ljudmi kot druga mesta na tem svetu. Obljudeno je bilo z vodnjaki. Živimi vodnjaki, ampak vendarle vodnjaki.
Vodnjaki so
se med seboj razlikovali, ne samo po kraju, kjer so bili izkopani, temveč tudi
po ustju, torej odprtini, ki jih je povezovala z zunanjim svetom.
Nekateri
vodnjaki so bili premožni in bahati, z ustji iz marmorja in žlahtnih kovin;
drugi so bili skromni, iz opeke in lesa; spet drugi pa naravnost bedni, navadne
luknje, izkopane v prst.
Stiki med
meščani so potekali ob vodnjakih, od ustja do ustja, in tako so se novice hitro
širile z enega na drugi konec mesta.
Nekega dne
je prišla v mesto nova moda, ki se je gotovo rodila v kaki človeški naselbini.
Po tej novi modi naj bi vsako živo bitje, ki da kaj nase, veliko več nege
posvečalo notranjosti kot zunanjosti. Ni pomembna površinskost, temveč vsebina.
Tako so se
vodnjaki začeli polniti s predmeti. Nekateri so se napolnili z nakitom,
zlatniki in dragulji. Drugi, bolj praktični vodnjaki so bili polni malih
gospodinjskih aparatov in bele tehnike. Drugi so dali prednost umetnosti in so
se napolnili s slikami, koncertnimi klavirji in dognanimi postmodernističnimi
skulpturami. Intelektualni vodnjaki pa so bili polni knjig, ideoloških
manifestov in strokovnih revij.
Minil je
čas.
Večina
vodnjakov je bila že tako polnih, da niso mogli pogoltniti ničesar več.
Vodnjaki pa niso bili vsi enaki. Nekateri so se sprijaznili s stanjem, drugi pa
so pomislili, da je treba kaj ukreniti, če bodo hoteli še naprej sprejemati
vase nove stvari.
Eden od
vodnjakov je prvi dal pobudo. Namesto, da bi stisnil vsebino, se je domislil,
da bi se razširil in tako povečal svojo zmogljivost. Ni dolgo trajalo, da so ga
drugi posnemali. Kmalu so vsi vodnjaki vlagali večino svojih moči v širjenje,
da bi našli v sebi več prostora.
Neki majhen
vodnjak, daleč od mestnega središča, je videl, kako se njegovi kolegi širijo na
vse pretege. Pomislil je, da se bodo, če bo šlo tako naprej, kmalu pomešali med
seboj in izgubili svojo individualnost. Morda ga je prav to napeljalo na misel,
da je zmogljivost mogoče povečati tudi z rastjo – ampak ne v širino, temveč v
globino. Postati globlji, ne širši.
Kmalu je
ugotovil, da mu vse, kar se tare v njem, onemogoča poglabljanje. Če se je hotel
poglobiti, bi se moral znebiti vsebine. Sprva ga je bilo praznine strah; ko pa
je sprevidel, da druge možnosti ni, se je lotil dela. Ko v njem ni bilo več
predmetov, se je vse bolj poglabljal, drugi pa so se medtem polastili stvari,
ki jih je zavrgel.
Nekega dne
je vodnjak, ki je rasel navznoter, doživel presenečenje: globoko v sebi, pri
dnu, je našel vodo. Še nikoli ni noben vodnjak našel vode. Vodnjak si je
opomogel od presenečenja in se začel poigravati z vodo pri dnu. Zmočil je
stene, oškropil robove in nazadnje pljusnil vodo ven.
Tisto mesto
je od nekdaj močil samo dež – in ta je bil precej redek, zato je prst okoli
vodnjaka spričo vode oživela in se začela prebujati. Semena v njej so vzbrstela
v travo, deteljo, cvetje in kilava stebelca, ki so se razvila v drevesa. Okoli
daljnega vodnjaka je življenje izbruhnilo v mnogoterih barvah, zato so ga
začeli klicati Vrt. Vsi so ga
spraševali, kako mu je uspel ta čudež. »Nikakršen čudež ni«, je odvrnil. »Samo
po notranjosti je treba pobrskati, grebsti v globino.«
Nemalo
vodnjakov se je hotelo zgledovati po Vrtu,
a jih je vse minilo, ko so ugotovili, da bi se morali izprazniti, če bi hoteli
iti v globino. In tako so se raje širili naprej, da bi se lahko še bolj
napolnili.
(povzeto iz knjige Jorgea Bucaya - Zgodbe za razmislek)
Prijetne dni še naprej,
Tanja
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Vsak komentar je zelo dobrodošel :)